DOLAR 7,7127
EURO 9,0760
ALTIN 469,33
BIST 1.145
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Afyon 22°C
Az Bulutlu
Afyon
22°C
Az Bulutlu
Cum 24°C
Cts 25°C
Paz 27°C
Pts 30°C
YAZARLAR TÜMÜ

SPİKER- ŞARKICI- TÜRKÜCÜ TÜRKÇESİ

Mehmet Ünal Taşpınar
MEHMET ÜNAL TAŞPINAR 1945 yılında Afyonkarahisar’da doğdu. Cumhuriyet İlkokulu’nu, Afyon Lisesi’ni bitirdi. Ardından İstanbul’da Marmara Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi’ni bitirdi. Evli ve Eser (1978) isminde bir erkek, Bahar (1993) isminde bir kız çocuğu vardır. 1960’lı yıllarda Afyon’da yayınlanan Kocatepe, Güven, Gençliğin Sesi, Demokrat vb gibi yerel günlük gazetelerde ve Afyon Halkevi tarafından yayınlanan Taşpınar, Eskişehir Halkevi tarafından yayınlanan Emre dergilerinde şiirleri, köşe yazıları, röportajları yayınlandı. NECİBOĞLU, GÜLSEVİ ÜLKER, REFİK ÂLİ gibi birkaç mahlas da kullanmıştır. Bugüne kadar beş kitabı yayımlanmıştır. “NAR TANELERİ / Doğu ve Batı Kültüründen Güzel Sözler” isimli derleme kitabı, “DÖRT KÖŞE KALP”, ŞAPKASIZ ŞİİRLER”, “İSTANBUL AKŞAMLARI” ve “ÜÇ KİŞİLİK AŞK” isimli şiir kitapları bulunmaktadır. “AFYON’DA SOBA BAŞI/Nostaljik Şiirler” yayımlanan altıncı kitabıdır. MEHMET ÜNAL TAŞPINAR Serbest Muhasebeci Mali Müşavir/Bağımsız Denetçi olup, İSMMMO (İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası), AYTAM ve İSTANBUL AFSİAD, İKSAD (İktisadi ve Sosyal Araştırma Derneği) unvanlı sivil toplum kuruluşlarına üyedir.
21.01.2020
391
A+
A-
Türkçede bazı karakteristik harflerin okunuşu anlama göre değişir: e, a, u, ü, ı, i sesli harfleri ince, kalın, uzatmalı, vb. Bu harflerin okunuşuna SPİKER- ŞARKICI- TÜRKÜCÜ tayfası (!) özen göstererek okumalıdır. ‘Ah, eski sanatçılar, spikerler neydi’ diyeceğim, ‘yine mi nostalji?’ Cevabınız hazır, biliyorum.
Şunu bilmek belki bana yardımcı olacaktır: Arapça alfabesinde üstün, esire, ötüre gibi işaretler var. Fransızcada, İspanyolcada bazı harflerin (sıklıkla “n” harfinin) üzerinde kullanılan benzer işlevsel işaretler var. Başka dillerde var mı, varsa neler, bilmiyorum. Ahmet Kabaklı hocanın bir kitabında da -Fransızcada olan gibi- bazı harflerin üzerinde uzatma işareti işlevi gören işareti hatırlıyorum. Çok anlamlı, yerinde bir şeydi. (Divan şiirindeki açık-kapalı heceleri düşünün.) Alfabemizde benzer eklemeler gerekiyor sanırım.
O eklemeler yapılıncaya dek özen gerekiyor okurken.
Tadı kaçıyor be kardeşim okunan her neyse.
Biraz özen lütfen.
MEHMET ÜNAL TAŞPINAR
YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR
15 Ocak 2016
7 Şubat 2020
21 Mayıs 2019
25 Mayıs 2015
27 Ekim 2017
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.