Afyon | Afyon Haber I Sondakika Afyon – AfyonPrestij.com

bahis siteleriasyabahis asyabahissıcak sohbet hattiporno filmler

ANLAMINI BİLSELER

ANLAMINI BİLSELER
Halil Şahin
Halil Şahin( [email protected] )
ÖZGEÇMİŞ Halil Şahin İzmir İli, Dikili İlçesi, Bademli Köyü 1949 doğumlu. Evli ve 1Çocuk sahibi. Ortaklar İlköğretmen Okulu, Gazi Eğitim Enstitüsü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Anadolu Üniversitesi Coğrafya Öğretmenliği, Çapa Öğretmen Yetiştirme Merkezi İlköğretim Müfettişliği mezunu olarak; İlkokul Öğretmenliği ve yöneticiliği, Sosyal Bilgiler ve Coğrafya Öğretmenliği ile orta öğretim yöneticiliği ile İlköğretim Müfettişliğinde geçen 39 yıl eğitim alanında devlet memuriyeti yaptı. 1964 yılından bu güne gelesiye değin Aydın’da ‘Yeni Kıroba’ ve ‘Söke Ekspres’, İzmir’de ‘Adalet’, ‘Ege Ekspres’, ‘Demokrat İzmir’ ve ‘Yeni Asır’ ile ‘Dikili Genç Haber’; Adana’da ‘Kozan Hürses’, Kahraman Maraş’ta ‘Haber’, Konya’da ‘İlerici Akşehir’, Afyonkarahisar’da ‘Türkeli’, ‘Kocatepe’, ‘Afyon’da Haber’, ‘Elçi’, ‘Sultandağı Ses’, ‘Sözcü’, ‘Kadınana’, ‘Görüntü’ gazetelerinde muhabirlik, köşe yöneticiliği, köşe yazarlığı, İdare ve Genel Yayın Danışmanlıkları yaptı. Kurduğu bir Ltd şirket aracılığıyla da Afyonkarahisar’da basılıp idare edilen, fakat İç Ege’de satış ve dağıtımı yapılan ‘İç Ege’ adlı bölge gazeteciliği denemesi yaptı. Afyonkarahisar Belediyesi ‘Belediye Radyosu’ ile ‘Armoni fm’ ve Dikili’de de ‘Genç Radyo fm’ de radyo programlarıyla hizmet verdi. İlksan, Töb-Der, DES, Temsen’de eğitim alanında, Afyon Gazeteciler Cemiyeti’nde gazetecilik alanında, ADD’de de sosyal alandaki mesleksel dernekçilik ve sendikacılık etkinliklerinde çalışmalar yaparken Denetim Kurulu üyeliği, Yönetim Kurulu Üyeliği ile Onur Kurulu üyeliklerinde bulundu. Afyonkarahisar’da Kumartaş Köyü Kalkınma Kooperatifi’ni kurdu. MEMKO Tüketim Koooperatifi’nin kurucu üyeleri arasında bulunarak yönetim kurulunda aktif olarak çalıştı. Halen ürettikleri evlerinde oturmakta olduğu Milli Eğitim Mensupları Yapı Kooperatifi’nde de Denetim Kurulu Üyeliği ve Yönetim Kurulu Başkanlığı yaptı. ADD Afyonkarahisar Şubesi Başkan Yardımcısı görevini sürdürür iken 17 Kasım 2006 tarihinde görevlendirildiği İşçi Partisi Afyonkarahisar İl Başkanlığı’nı, 11 Aralık 2006’da gerçekleştirdiği İl Kongresi ile seçilmiş başkan olarak sürdürmeye başladı. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Cumhurbaşkanı seçememesi sonucu gidilen Genel Seçimlerde Milletvekili adayı olabilmek için, yasa gereği 07.05.2007 tarihinde İl Başkanlığı görevinden ayrıldı. Genel seçimlerde Afyonkarahisar Milletvekili Adaylığını müteakip, ardından gelen Yerel Seçimlerde de İzmir İli, Dikili İlçesi İşçi Partisi Temsilciliğini üstlenerek, aynı ilçeden İl Genel Meclisi Adayı oldu. Bu arada sahipliğini ve kuruculuğunu yaptığı Uşak Özel Gülen Aydede Anaokulu’nun Müdürlüğü’nü de 2 yıl sürdürdükten sonra, bir süre internet köşe yazarlığı da yaptı. O şimdi emekli yaşamını sürdürmektedir.
276 views
01 Haziran 2020 - 8:23

 

            Gündelik hayatta çok sık rastladığımız din, apayrı bir dünya. “Dini bu işlere bulaştırma”, “Yine mi dini konular?”, “Hoca camide!” veya “Dünya’ya çok daldık, biraz da dinden bahset” gibi serzenişlerle kendini ele veren bilinçaltımızdaki “din anlayışının”, bizim coğrafyalarda, dört bin senedir değişmeyen bir algılamaya dayandığını düşünmekteyim.

Dinden bahsetmeyi, yaşayan hayattan ayrı bir boyut olarak algılayan; ruhlardan, ölülerden, atalardan, türbelerden, ayinlerden bahsetmeyi dinden söz etmek olarak algılayan uzak Asya’nın Şaman dini…

Eskiden ‘Gök Tengri’ vardı, şimdi yine yukarılarda aranan Allah; eskiden ‘şaman’ vardı, simdi şeyh, hoca, dede, baba, pir! Eskiden ulular vardı, simdi kutuplar; eskiden hacetleriyle gömülü ‘kabirler’ vardı, şimdi hacet kapısı türbeler! Eskiden ‘kurban ayini’ vardı, şimdi kurban bayramı; eskiden uğursuz domuz yılı vardı, şimdi domuz yemek haram. Eskilerde ruh çağırır medet umarlardı, şimdi ruhlara fatiha okutuyorlar. Eskiden kutsal geceler vardı, şimdilerde ise ampul geceleri…

Demek ki; Türklerin Kuzey Avrasya dinleri Şamanizm formunda algıladıkları “din anlayışı” dört bin yıldır hiç değişmemiş. Bu nedenle Türkiye’de; ümmetçiliğe dayalı Türk- İslâm bileşkesi, “Şaman-İslam sentezi” var. Dini hayat Şaman-İslam sentezinin birbirine karışmış görüntü ve ayinlerinden oluşuyor. Yani Türkler üç dört bin sene önce Şamanizm’i nasıl anlamışsa, bugün de İslam’ı da öyle algılıyor. Orhun ırmağı kenarlarında din nasıl algılanıyorsa Dicle, Fırat, Gediz, Tuna boylarında da öyle. Ortaasya’da bakış neyse Anadolu’da da böyle. Dinin dipten akan temel formunda bir değişiklik yok. Sadece üstteki isim, etiket, figürler, şekiller ve semboller değişmiş.

Bu benzerlik insanları şaşırtmasın. Çünkü bu benzerlik başka dinlerde bu denli yoğun değil. Eski karalar topluluğunda yaşanan Şamanizm, Hz. Âdem ile yaşanan İslâm dininin en az zedelenmiş hali gibidir. Milyonlarca yıllık geçmişte Dünya’nın çeşitli yörelerine dağılan insan toplulukları pek çok farklılıklar gösterirken, Bozulmamış Türk kavmi, Tanrısından çok az bir sapma gösteriyor.

Emevileştirilenlere göre; din dediğinizde, esasında öbür dünya usa düşer. Dün ölmüşler çağırılırdı, ama bugün ölmüşlere okunur. Dini kullananların yarattıkları güruhlarca din bu bağı kurar. Onlardan medet umarlar. Din dediğiniz esasında moralle ilgilidir, askeri ölüme hazırlamaya ve cepheye sürmeye yarar. Dün Altay dağlarından Himalaya’ların ardına, bugün Cudi’ye doğru yüreklendirme aracı yapılmış. Din dediğinizin yeri esasında tapınaktır; dün şaman çadırında idi, bugün camide…

Bu nedenle “Türkiye’de çoğunluğun dini sorunları var” dendiğinde; ‘namaz kılamıyor’, ‘başını örtemiyor’, ulu orta her yerde ‘Kur’an okuyamıyor’, ‘dini tahsil yapamıyor’ değil her eğitim kurumuna dinci eğitimi sokamıyor, insanlar keyfince dini sömüremiyor şeklinde sloganlaştırmalar anlaşılıyor.

Buna aynı din formatında şöyle yanıt vermek olası: “Camiler açık, beş vakit ezan okunuyor, hacca gidiliyor, binlerce türbe ziyaret ediliyor, kandil gecelerinde mevlitler okunuyor, daha ne?”

Yani bu ülkede dini sorun; namazla, camiyle, başörtüsüyle, Kuran kurslarıyla, imam hatiplerle, mevlitlerle, türbelerle, musalla taşlarıyla ilgili bir sorundur. Öyle ya; onlara göre din daha başka nedir ki?

Dinden bahsetmek bunlardan söz etmektir. Şaman-İslam sentezine göre din bunlardan ibaret. İşin ilginç olanı; Türkiye coğrafyasında, neredeyse herkes, dini böyle anlıyor. Peki, bir ülkede dinimsi bir şeyin değil de; gerçekten “İslam’ın” var olduğunu nereden anlayacağız? Hangi göstergelere bakacağımız sorun değil. Kendilerine tarikat süsü vermiş olanlar düzeni kurmuş.

Kuranı okumadan anlamadan yaşanan anlayışa göre; Camilerin sayısı artıyorsa, yerleşim birimlerinden gürül gürül ezan sesleri geliyorsa, her yandan bangır bangır Kur’an sesleri yükseliyorsa, namaz kılanların sayısı her geçen gün fazlalaşıyorsa, sokaklarda örtülü kadınlar çoğalıyorsa orada ‘din’ var demektir. Veya dükkânlarda ve lokantalarda içki satışı yapanlar öldürülesiye dövülerek caydırılıyorsa, hırsızlık yapanların eli kesiliyorsa, zina edenler taşlanıyorsa, kadınlar kara çarşaflara bürünüyorsa, mirasta kadına bir erkeğe iki pay veriliyorsa, şahitlikte iki kadın bir erkeğe denk görülüyorsa, üç veya dört eşliler her geçen gün artıyorsa oraya “şeriat” gelmiş demektir değil mi?

Ah, bir de anlamını bilseler!

Görülüyor ki; Türkiye’de “din” denince akla gelenin, kökten bir dönüşüme ihtiyacı var. Bir zihniyet devrimine gereksinim olduğu apaçık ortada. Çünkü “Koşup gelerek Uzak Asya’dan/ Bir kısrak başı gibi Akdeniz’e uzanan” bu iklimin dipten akan din algısı dört bin senedir hiç değişmemiş. Orta Asya’da nasılsa, Akdeniz’e uzandığında da aynı; Göktürklerde ve Hun İmparatorluğu’nda Şamanizm neye tekabül ediyorsa, Türkiye Cumhuriyeti’nde de Müslümanlık ona tekabül ediyor gibi.

short haircutsshort hairstylesshort haircuts for black womenshort haircuts for womenfarmasi üyelikfarmasi katalogfarmasi kayitweb tasarımkurumsal web tasarımweb tasarım fiyatları

web tasarımweb macawwebmacawmacaw webmacawwebmacawpendik web tasarım

tabelatabela modelleritabela örnekleritabela fiyatlarıtabela çeşitleriprefabrik evprefabrik ev modelleriprefabrik fiyatları

kurtköy escorttuzla escortpendik escort

truvabettruvabet giriş

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.

buy Instagram views

escort mersin
canlı maç izle