DOLAR
9,2620
EURO
10,7921
ALTIN
526,44
BIST
1.410
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Afyon
Parçalı Bulutlu
16°C
Afyon
16°C
Parçalı Bulutlu
Pazartesi Parçalı Bulutlu
17°C
Salı Parçalı Bulutlu
17°C
Çarşamba Az Bulutlu
17°C
Perşembe Az Bulutlu
20°C

Muharrem GÜNAY

1956 yılında Afyonkarahisar’da dünyaya gelmiştir. Muharrem Günay hem ana hem de baba tarafından Ahıska Türküdür. Büyük dedesi müderris Sıddıkzâde Ahmed Efendi ve ailesi 93 Harbinde (1877-1878 Osmanlı Rus savaşları sırasında) Afyonkarahisar’a yerleşmiştir. Muharrem Günay, Merkez Değirmendere köyünde ilkokulu bitirdikten sonra Bolvadin’de İmâm Hatip Okulu’na başlamış; 1976 yılında Afyon İmâm Hatip Lisesi’nden, 1978 yılında Afyon Eğitim Enstitüsü’nden, 1997 yılında Uşak Eğitim Fakültesi’nden mezun olmuştur. 1979 yılında öğretmenliğe başlayan Muharrem Günay 1989 ve 1990 yıllarında M.E.B.’nca açılan hizmet içi eğitim kurslarına katılarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni olmuştur. Muharrem Günay 1980 ihtilalinden sonra Afyonkarahisar’ın ilk Ülkü Ocağı başkanıdır. 1994 yılında Ortadoğu gazetesinde yazı yazmaya başlayan Muharrem Günay, bu gazetede “SIDDIKOĞLU” mahlasını kullanarak M. Günay SIDDIKOĞLU adıyla 2019 yılına kadar yazmıştır. Muharrem Günay’ın “Devlet ve Hayat Felsefemiz Dünya Barışı” adlı kitabı 2004 yılında Ülkü Ocakları Eğitim ve Kültür Vakfı’nın tarafından yayımlanmış, “Namazı İkâme Etmek” ve “Mü’min Nasıl Olmalı” “Türk’ü Sevmek” adlı kitapları 2014 yılında Ülkücü Yazarlar Derneği tarafından elektronik kitap olarak, Namaz ve Namazı İkâme etmek adlı kitabı 2017 yılında, Mü’min Nasıl Olmalı adlı kitabın 1. Cildi ise 2018 yılında Afyonkarahisar Belediyesi tarafından basılmıştır. Aynı kitabın 2. Cildi ve Asâkir-i İslam adlı kitabı dizgi safhasındadır. Muharrem Günay 2004 yılında emekli olduktan sonra 2008 ile 2012 yılları arasında Almanya Türk Federasyonu bünyesinde din görevlisi olarak çalışmıştır. Muharrem Günay 24 Haziran 2018 tarihinde yapılan 27. dönem milletvekili seçimlerinde M.H.P’den 3. Sıra milletvekili adayı olmuştur.

    ALLAH ONLARA TÜRK ADINI VERDİ

    10.10.2021 12:52
    0
    A+
    A-

    Kaynaklarda Türklerin atası olarak Hz. Nuh’un oğlu Yafes aleyhisselam gösterilir. Yafes aleyhisselam’ın sekiz oğlundan birisinin adı Türk’tür ve Türk soyu ve Türk adı buradan gelmektedir.

    Türklerin beyaz ırktan oldukları ve brakisefal-geniş kafa yapısına sahip bir ırk oldukları ve mongoloid bir iz taşımadıkları yapılan araştırmalar sonucunda anlaşılmıştır.

    Konu ile ilgili olarak İbrahim KAFESOĞLU, “Aslında son yarım asır içinde yapılan ilmi araştırmalar Türklerin beyaz ırka mensup bulunduklarını ortaya koymuş ve yeryüzünde mevcut üç büyük ırk grubundan ” EUROPİD ” adı verilen grubun ” TURANAİD ” tipine bağlı olan Türklerin kendilerini başta ” Mongoloid ” Moğollar olmak üzere diğer topluluklardan ayıran antropolojik çizgilere sahip oldukları anlaşılmıştır. (Häkim vasfı beyaz renk, düz burun, değirmi çehre (yuvarlak), hafif dalgalı saç, orta gürlükte sakal ve bıyık) Ayrıca, bilindiği gibi Tevrat’da nakledilen eski ananelerde Türk soyu Ham ve Sam’dan değil Yafes’ten türemiş olarak beyaz ırktan gösterilmiştir.” (İ.Kafesoğlu/107)

     

    Divan-ü lügat-it Türk adlı Türkçe-Arapça lügatin yazarı Kaşgarlı Mahmud’a göre Türk adını veren Yüce Allah’tır. O eserinde: “Tanrı onlara Türk adını verdi ve onları yeryüzünde ilbay (idareci) kıldı. Zamanımızın hakanlarını onlardan çıkardı, dünya milletlerinin idare yularını onların eline verdi; onları herkese üstün eyledi, kendilerini hak üzere kuvvetlendirdi” der. (Divan-ü lügat-it Türk Tercümesi cilt: 1, sayfa:3)

    Kaşgarlı Mahmud adı geçen eserde, “Bu Allah’ın Türk milletine bütün insanlara karşı lütfettiği bir fazilettir. Çünkü Allah onlara ad vermeyi, kendi üzerine almıştır. Onları; yeryüzünün en yüksek yerinde, havası en temiz, suyu en güzel ülkelerinde yerleştirmiştir. Onlara ” kendi ordum ” demiştir. Bundan başka Türklerde beden güzelliği, edä, büyüklere saygı, sözünde durma, sadelik, kahramanlık, mertlik gibi övülmeye değer sayısız faziletler vardır” der. (a.g.e. 292)

    Kaşgarlı Mahmud’un bu görüşleri İ. Hakkı Bursevi Hazretlerinin Bakara suresi 31. Ayetin tefsirini yaparken ilk Türkçe konuşan insan olarak Hz. ådem’i gösterdiği ve :  “Âdem cennetten Türkçe konuşarak çıkmıştır, bu nedenle ähir zamanda tasarruf (dünyanın nizamı- dünyanın idaresi) Türk’ün olacaktır”   (Hadis-i Erbain İst. Küt. 1317 nolu kitap S: 26) sözleriyle paralellik gösterir.

    Bazı bilim adamları ise Uygurca “kuvvetli” manasında ve sıfat olarak kullanılan “Türk” veya “Türük” kelimesinin sonraları isim haline gelip Türk milletini ifade ettiğini belirtmişlerdir. ” (Prof. Dr. E.Güngör, Tarihte Türkler sayfa:12)

    Munkasci ve Vambery gibi ilim adamları ise, Türk adının türemek kökünden geldiği düşüncesindedirler. (O.Turan, T.C.H.M.1 s. 23)

    Türk sözünün cins isim olarak ” güç-kuvvet ” (sıfat hali ile güçlü-kuvvetli) manasında olduğu bir Türkçe vesikadan anlaşılmıştır. Buradaki Türk kelimesinin millet adı olan “Türk ” sözü ile aynı olduğu A.V.Le Coq tarafından ileri sürülmüş ve bu, Göktürk kitabelerinin çözücüsü V. Thomsen tarafından da kabul edilmiş (1922) daha sonra aynı husus Nemeth’in incelemeleri ile tamamen ispat edilmiştir. Cins ismi olarak çok eskiden beri Türkçede mevcut olması gereken ” Türk ” kelimesinin ” Altaylı ” (Ceyhun ötesi Turanlı) kavimleri ifade etmek üzere 420 tarihli bir Pers metninde daha sonra yine cins ismi olarak 515 yılı hadiseleri dolayısıyla ” Türk-Hun ” (Kudretli Hun) täbirinde zikredildiği bildirilmektedir. (İ. Kafesoğlu, s: 106)  İran kaynaklarında Türk kelimesinin ” güzel insan ” karşılığında kullanıldığı belirtilmektedir.

     

    Çin İmparatoru M.S. 585 yılında, Gök-Türk Kağanı İşbara’ya gönderdiği mektupta ” Büyük Türk Kağanı ” diye hitap etmiştir. Göktürk yazıtlarında Türk sözü daha çok ” Türk Budun ” seklinde geçmektedir. Türk Budun, Türk Milleti anlamındadır. Dolayısıyla Türk adı bu dönemlerde bir ırkın, topluluğun veya kavmin isminden ziyade siyasi ve kültürel bir mensubiyeti belirleyen bir kelime olarak görülmektedir. Yani Türk soyuna mensup olan bütün boyları ve toplulukları ifade etmek üzere milli bir isim haline gelmiştir.

     

    Ayrıca Türk adı, Göktürk kitabelerinde kutsal ve mübarek sayılan değerlerle birlikte çok sık olarak kullanılmıştır. Türk Töresi, Türk Kağan, Türk Bilge Kağan, Türk ili, Türk beyleri, Türk budunu, Türk Tanrısı, Türk İduk Yeri Subı  (Türk’ün mukaddes yer ve suları) gibi’  Türk adı Uygur çağında ” Olgunluk ve olgunluk çağı ” anlamlarında da kullanılmıştır. Türk adının kutsal ve mübarek sayılan değerlerle birlikte anılması aynı zamanda Türk adının da kutsal ve mübarek bir ad olduğunu ve bu şekilde kabul edildiğini gösterir ve ” Tanrı onlara Türk adını verdi ” diyen Kaşgarlı Mahmud’un görüşlerini kuvvetlendirir.

    Türk Sözcüğü Türkçe ve Birleşik Bir Sözcük müdür?

    Türk sözcüğünün kök ve türemiş bir sözcük olmayıp birleşik ve Türkçe bir sözlük olduğu hemen hemen herkes tarafından kabul edilmektedir. Türkçe de iki ayrı sözcüğün birleşerek oluşturduğu, yeni bir kavramı belirten sözcüğe bileşik sözcük denir. Türk sözcüğündeki  birinci sözcük insan türü, topluluk anlamına gelen ” tür ” ve ikinci sözcük ise ünlü düşmesine uğramış olan ” ök ” tür. Örneğin Tatarca da Türk sözcüğü ” Türük ” biçiminde yer alıyor ve bugünde böyle kullanılıyor. Türkçe lehçeler içinde en eskisi olarak bilinen Yakut Türkçesinde  Türk sözcüğü ” Türök ” biçiminde söyleniyor. Bu durumda Türk sözcüğü ; ” Tür – ük ” ya da ” Tür – ök ” biçiminde olmalıdır.  Ök-Ök sözcüğü ve kavramı Prototürkçe/Ön Türkçenin en eski sözcük ve kavramlarından birisi olup Tanrı’dan gelen, Tanrıya ve Tanrının güvencesine  dayanan, insan manalarına gelir.

    Bu durumda Tür-ök, Tür-ük  sözcüklerinin birleşmesinden oluşan ve birleşik bir sözcük olan Türk sözcüğü, Tanrı’dan gelen, Tanrının güvencesinde, Tanrıya dayanan, inanan insan topluluğu manasına gelir. Yaşayan Türkçemizde  de öksüz,  ökü olmayan,  yani anası, babası, dayanacağı, güveneceği kimsesi olmayan insan demektir.

    Ziya GÖKALP ise, Türk adını “Türeli-Töreli ” (kanun-yasa-nizam sahibi) diye açıklamıştır. W. Bartold’un düşüncesi de buna yakındır. (İ. Kafesoğlu T.D.E.K. s:106)

    Töre-Türe, Türk milletinin yüz yıllar boyunca sosyal hayatını düzenleyen herkesçe uyulması mecbur olan kurallardı. Gök Tanrı dini diye bildiğimiz ve Hanif-Muvahhid karekterli -Tek Tanrılı- eski Türk dininin adının ” Töre ” olduğuna dair iddialar da mevcuttur. Söz gelişi Said Başer:

    “Töre büyük bir ihtimalle eski Türk dininin adıdır” (S.Başer, S: 38) Yusuf Has Hacip’de ” Kutadgu Bilig ” (Kut kazanma bilgisi) adlı eserinde bu görüşü kuvvetlendirmektedir. O’na göre: “Tanrı kadirdir, adildir, gerçek töreyi koyan O’dur. ” ( Beyit: 3192 ) Bir başka bir beyitte ise: “Eğer (törenin uygulanmasında kusur edersen ) Tanrı’dan affını dile! ” denilmektedir. Eski Türk dininin adını “Töre” olarak kabul eder ve Ziya Gökalp’ın belirttiği gibi, Türk adını “Töreli, nizamlı” şeklinde kabul edip bu görüşlerin hepsini birleştirirsek o zaman Türk adının manası: ” Güçlü, kuvvetli, kudretli, töreli, dinli, imanlı,  Allah’tan gelen, Allah’ın  güvencesinde, Allah’a dayanan,  Allah’ın gönderdiği dine ve kurallara uyan millet ” manalarına gelir. Bu görüş aynı zamanda ” Tanrı onlara Türk adını verdi ” diyen Kaşgarlı Mahmud’un görüşüyle de örtüşür.

     

    Yazarın Diğer Yazıları
    Yorumlar

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.